Начало

ДО КАЛОФЕР И ЕКО ПЪТЕКА "БЯЛА РЕКА" PDF Print E-mail
Гергана Узунова – ученичка от 9В клас
Monday, 21 October 2013 03:50
ДО КАЛОФЕР И ЕКО ПЪТЕКА "БЯЛА РЕКА"Младите ни туристи на екопътека „Бялата река“
bwd 01/11 start stop
fwd

Рано сутринта на 12 октомври 30-на ученици от модул „Туризъм при СОУ „П. К. Яворов“ Чирпан отпътувахме с ученическия автобус за Калофер. Посетихме една от най-красивите екопътеки в България – „Бяла река“, която се намира в местността „Джендема”, близо до Калофер.

Екопътеката, дълга около 2 км, постоянно се вие над реката. Буйната река се пресича на няколко места чрез 8 дървени мостчета. От всяко едно от тях се разкрива чудна гледка. Бълбукащата река и чистият въздух създават усещане за спокойствие и приятна атмосфера за почивка. Спряхме няколко пъти на удобни беседки и се отдадохме на заслужена почивка. Хапнахме, направихме си обща снимка и продължихме по пътеката и мостчетата й, извисяващи се над реката.

На няколко места имаше информационни табели, разказващи любопитни факти за типичните растителни и животински видове в парка. За нас беше интересно да научим повече за животните, а също и че човекът е най-опасният хищник?!

Направихме си и много снимки и искрено се забавлявахме. На връщане от екопътеката посетихме и манастир „Рождество Богородично“. Запалихме свещи, купихме си по нещо за спомен и тръгнахме към Калофер. Посетихме музея и родната къща на великия български поет и революционер Христо Ботев. Изкачихме стълбите до паметника на Ботев и погледнахме китното градче от високо. Разбира се – запечатахме това преживяване с много снимки. Починахме си и стана време да се прибираме. На връщане видяхме и Кичестия габър над село Турия – едно много красиво и единствено по рода си дърво в България, което е на повече от 700 години. Отбихме се и до хижа „Каваклийка“ и изкачихме самодивската Съсенкова могила, откъдето се разкрива прекрасна гледка към Стара планина.

Колкото и да не ни се искаше, трябваше да се прибираме, но спомените, емоциите и преживяното през този ден, ще помним дълго.

brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013brt2013

Първолачета

IPv6 Certification Badge for chvdr

Секции

Powered by SOU P.K. Iavorov - Chirpan. All Rights reserved. 2011-2013 Copyright, (c). http://support.chirpan.info. Designed by: Joomla themes prado Valid XHTML and CSS.